Makaron z zielonym sosem

Bezglutenowy makaron z zielonym sosem

Czy wiesz, że warzywa zabarwione na zielono zawierają chlorofil, który wspomaga działanie układu pokarmowego, krwionośnego, ma korzystny wpływ na wątrobę, usuwa toksyny? Ponadto liście dostarczają przeciwutleniaczy, błonnika, magnezu, żelaza oraz witamin A, C, E, K. W terapii kolorami, zieleń stosuje się w celu wyciszenia i uspokojenia. Ten przepis, to pomysł na błyskawiczny sycący i zdrowy obiad, którego przygotowanie nie zajmie więcej niż 20 minut. Zajadaj się na zdrowie!

Składniki

  • Brokuł – kilka różyczek

  • Szpinak – 3 garści

  • Jarmuż – 3 garści

  • Bazylia świeża – 2 garści

  • Orzechy włoskie – 1/2 szklanki

  • Czosnek – 3 ząbki

  • Płatki drożdżowe (bezglutenowe) – 3 łyżki

  • Sok z cytryny/limonki

  • Oliwa z oliwek – 2 łyżki

  • Sól, pieprz – do smaku

  • Makaron świderki/penne bezglutenowy – 200 g

  • Mieszanka pestek np. słonecznik-dynia-sezam – 1 garść

Sposób Przygotowania

  • Makaron ugotuj zgodne instrukcją na opakowaniu.
  • Brokuł ugotuj najlepiej na parze.
  • W pojemniku rozdrabniacza umieść: szpinak, jarmuż, bazylię, płatki drożdżowe, sok z cytryny, czosnek, orzechy włoskie. Rozdrobnij. Jeżeli masa jest bardzo gęsta, rozrzedź ją odrobiną zimnej wody.
  • Wymieszaj razem makaron, brukuł i zieloną masę. Do smaku posól i popieprz.
  • Podawaj posypane uprażonymi na patelni pestkami.

Wskazówka!
Do przygotowania tego dania możesz użyć także mieszanki innych liści m.in. pietruszki, kolendry, lubczyku, rukoli, pokrzywy, a szczególnie wiosnę – nać marchewki, mniszku lekarskiego czy pozostałych młodych warzyw.

Comments are closed.