Owsianka z śliwkami i migdałami - Zdjęcie Zaplanuj Zdrowie

Jesienna owsianka z suszonymi śliwkami i migdałami

Dieta, śniadanie, owsianka – trio, które nie tylko pozwala łatwo zgubić zbędne kilogramy, ale także odżywić organizm i dodać energii z rana!

Owsiankę warto jeść o każdej porze roku. W okresie jesiennym dominują korzenne dodatki. Owsianka z suszonymi śliwkami, cynamonem i migdałami pozwala zdrowo i rześko rozpocząć dzień.

Dlaczego tak właściwie warto jeść płatki górskie? Są wartościowym źródłem błonnika, który reguluje przemianę materii i syci. Zawiera również korzystne niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, które zapobiegają wystąpieniu zakrzepów i chronią przed zachorowaniem na miażdżycę.

Składniki

  • 1,5 szklanki mleka ryżowego

  • 0,5 szklanki płatków owsianych górskich

  • 1 gruszka

  • rodzynki

  • jagody goji

  • suszone śliwki

  • garstka migdałów

  • 1 goździk

  • cynamon

  • kardamon

Sposób Przygotowania

  • Wsyp płatki owsiane do sita i przepłucz je wodą. Następnie wsyp je do garnka i zalej mlekiem roślinnym.
  • Kiedy woda zacznie wrzeć, dorzuć pokrojone śliwki, rodzynki, gruszkę i migdały. Po chwili dodaj również goździka, cynamon i kardamon. Gotuj pod przykryciem na małym ogniu.
  • Gdy mleko roślinne się wchłonie, dorzuć jagody goji i pozostaw całość pod przykryciem na około 10 minut.

Możesz dodać tyle owoców i przypraw, ile chcesz. Ważne, aby Tobie smakowało. Smacznego!


Poznaj sekrety trawienia zapisując się na newsletter Fundamenty Zdrowia

Leave a Comment

Your email address will not be published.