Kapuśniak na diecie dr Dąbrowskiej

Masz ochotę na coś wytrawnego? Lubisz smak kapusty? Na poście dr Dąbrowskiej możesz jeść spokojnie kapuśniaczek.

Kapuśniak od lat towarzyszył gospodyniom przy kuchennym blacie. Przygotowywały go nasze babcie. Szczególnie w rejonie górskim. One wiedziały, co jest dobre.

Jednak tradycyjny kapuśniak gotowany jest na wywarze mięsnym. Jako że na poście jest on niedozwolony, zamiast niego użyjemy w tym przepisie wywaru roślinnego.

Dlaczego warto jeść kapuśniak? Zawiera on mnóstwo witamin: A, C, E, K i z grupy B, a także minerały: cynk, potas, mangan i żelazo.

Składniki

  • 260 g kiszonej kapusty

  • 1 l bulionu warzywnego

  • 1 cebula

  • 1 ząbek czosnku

  • sproszkowana ostra papryczka

  • liść laurowy

  • ziele angielskie

Sposób Przygotowania

  • Posiekaj dokładnie kapustę i cebulę. Dodaj czosnek przeciśnięty przez praskę.
  • Zalej wszystko bulionem warzywnym.
  • Dodaj ziele angielskie, liść laurowy i ostrą papryczkę.
  • Gotuj przez około 40 minut.

Smacznego!


Poznaj sekrety trawienia zapisując się na newsletter Fundamenty Zdrowia

Leave a Comment

Your email address will not be published.