Koktajl z siemieniem lnianym

Według badań na nasze zdrowie w 70% wpływ ma dieta. Najlepiej zatem, aby była nie tylko pożywna, ale również urozmaicona. Zamiast nieskutecznych, sztucznie wyprodukowanych i nieraz kosztownych suplementów diety, warto sięgnąć po naturalne składniki. Dużo pracujemy, stale się rozwijamy, dlatego też jesteśmy często narażeni na przemęczenie i stres. Te czynniki negatywnie wpływają także na kondycję skóry, włosów i paznokci. Czy jest na to rada? Tak! Siemię lniane wspomaga nie tylko procesy trawienia, dzięki zawartości błonnika, ale spożywanie go pomoże przy wypadaniu włosów i ich regeneracji.

Siemię lniane, czyli polski superfood

Nasiona lnu wciąż są zapomnianym i pomijanym składnikiem codziennej diety, mimo tego że mają łagodny smak, zawiera zdrowe tłuszcze i błonnik, są tanie i dostępne w niemal każdym sklepie spożywczym.

Siemię lniane może być pożywnym dodatkiem koktajli, ryżu na słodko, ciast i naleśników sosów i kanapek. Dzienne spożycie jednak nie powinno przekraczać 3  łyżek.

Składniki

  • 1 szklanka ulubionego mleka roślinnego, np. sojowego, ryżowego, migdałowego lub kokosowego

  • garść szpinaku lub garść jarmużu

  • 1 banan

  • 1 łyżeczka cynamonu

  • 2 łyżeczki siemienia lnianego

Sposób Przygotowania

  • Liście szpinaku umyć.
  • Składniki umieścić w blenderze i zmiksować.
  • Napój można podawać schłodzony.


Leave a Comment

Your email address will not be published.